تشريفات مجالس ، خدمات مجالس تشريفات مجالس ، خدمات مجالس .

تشريفات مجالس ، خدمات مجالس

درباره عكاسي از عروسي

DSC_3286

در اين مطلب لنزك ما ۵۰ تكنيك، نكته و ترفند‌ ضروري و مهم عكاسي از مراسم عروسي را برايتان گردآوري كرده‌ايم. از عكاسي عروسي كانديد (بي ريا و صادقانه، گرفتن عكس بدون برنامه ريزي از قبل – Candid photography) گرفته تا عكاسي كلاسيك. در ادامه با ما همراه شويد.

اگر به تازگي عكاسي از عروسي را شروع كرده‌ايد، اين مطلب مي‌تواند شروع خوبي برايتان باشد. چه به عنوان عكاسي غير رسمي به دنبال كسب تجربه در اين روز بزرگ باشيد و يا اگر حتي به دنبال نكاتي براي ارتقاي پرتره‌هايتان مي‌باشيد در اين مطلب با توصيه‌هاي بسيار خوبي آشنا مي‌شويد.
الف
نكات عمومي عكاسي از مراسم عروسي
[عكاسي عروسي]

در اين قسمت به نكات عمومي عكاسي از مراسم عروسي خواهيم پرداخت.
۱
از ديافراگم باز استفاده كنيد

استفاده از بازترين ديافراگم ممكن لنز (براي عمق ميدان كم ژرفتر) مي‌تواند افكت زيبايي در عكاسي عروسي به وجود آورد و در عين حال كه سوژه در فوكوس قرار مي‌گيرد، پس زمينه محو مي‌گردد. البته شما بايد تلاش كنيد تا با دقت بالايي فوكوس را انجام دهيد.
۲
فلاش با همگام سازي آهسته (slow-sync) را امتحان كنيد

اگر از فلاش استفاده مي‌كنيد سرعت شاتر را بر حداقل مقدار ممكن (در حدود ۱۵/۱ الي ۲۵/۱ثانيه) تنظيم نماييد تا بيشترين استفاده را از نور محيطي ببريد. همراه با سوژه‌ها حركت كنيد (تكنيك پنينگ) و عكس بگيريد تا حركت سوژه فريز شده و پس زمينه محو گردد.
۳
به عروس ژست دهيد

براي جذابيت بيشتر عكس از عروس بخواهيد تا هنگام در دست گرفتن گل دست خود را خم نكند. در صورت امكان از او بخواهيد تا خمي S مانند به بدنش بدهد و به عبارت ديگر به مانند مدلهاي لباس ژست بگيرد. از مجلات مد و لباس همچون Vogue يا غير مجاز مي باشدmopolitan براي پيدا كردن ايده‌هاي جديد ژست گرفتن استفاده نماييد. شما مي توانيد با جستجوي «ژست عكاسي» يا «عكاسي فشن» در لنزك، ايده هاي جالبي بگيريد.

مطلب «راهنماي ژست گرفتن خانم ها – چطور در عكس هاي عروسيتان خوب ديده شويد» به شما در مورد ژست عكاسي كمك خواهد كرد.
۴
به خطوط توجه كنيد

از خطوط معماري قوي، همچون ستون‌ها، براي پس زمينه كارتان نهايت استفاده را ببريد. به ياد داشته باشيد كه اگر پس زمينه را جور نماييد، پيش زمينه به درستي در جايش قرار مي‌گيرد و كادربندي خوبي را به وجود مي‌آورد. پيش از روز عروسي به گشت و گزار در محل عكاسي بپردازيد تا بهترين بناها را انتخاب كنيد.
۵
از الگو هاي نور خلاقانه استفاده كنيد

اگر بيرون از دفتر ازدواج الگوي نور (light pattern) خوبي ديديد، از آن براي افزايش تاثيرگذاري و حس دراماتيك عكستان استفاده نماييد. حواستان باشد كه الگوهاي نور خيلي سريع پديدار و ناپديد مي‌شوند پس براي ثبتشان بايد سريع عمل كنيد.
۶
در كادربندي زوج خلاقيت به خرج دهيد

در زمان عكاسي از عروس و داماد در ماشين عروس سعي كنيد در كادربندي آنها خلاقيت به خرج داده و از شيشه ماشين براي كادربندي آن ها استفاده كنيد. حتي اگر مشكلي نداشتند، عكاسي داخل ماشين را هم امتحان كنيد.
۷
دوربين را اريب بگيريد

زاويه دادن به دوربين حسي از حركت را به عكس اضافه مي كند. عكاسي در حالت عمودي و افقي هميشه ضروري نيست و شما مي‌توانيد با تغيير دادن تراز خطوط كادر و اريب نگه داشتن دوربين جلوه متفاوتي به عكس اضافه كنيد. البته بهتر است در استفاده از اين تكنيك افراط نكنيد و بيش از يك يا دو عكس به اين شكل نگيريد.
۸
به سايه‌ها توجه كنيد

اگر روز عروسي نور خورشيد شدت بالايي دارد، براي نوردهي بهتر زوجين را به زير سايه ببريد يا اينكه از فلاش مكمل براي تراز نور صحنه استفاده نماييد. براي استفاده از تنظيمات فلاش مكمل (fill flash) به مدهاي فلاش دوربينتان مراجعه نماييد.
۹
مقداري ماتي يا محو شدگي – blur اضافه كنيد

از صحنه‌ رقص عروس و داماد با سرعت شاتر پايين عكس بگيريد تا حسي از حركت به بيننده انتقال يابد. براي فريز (ثابت و بي حركت) كردن حركت عروس و داماد، در عين حالي كه نور و حركت محيط را به تصوير مي كشيد، از تركيب فلاش و سرعت شاتر پايين استفاده كنيد. شما همچنين بايد حساسيت ايزوي دوربين خود را نيز افزايش دهيد، البته نويز در وضعيت هاي كم نور فضاي بسته بيشتر به نظر مي‌آيند.
۱۰
از براكت فلاش استفاده كنيد

فلاش اكسترنالي را به براكت فلاش (flash bracket) متصل نماييد تا چند سانتي بالاتر از لنز قرار بگيرد و سايه‌هاي موجود روي سوژه را به حداقل برساند. بهترين كادر ها از مكانيسم لولا يا محور استفاده مي كنند تا شما بتوانيد در عكس هاي پرتره يا عكس هاي با فرمت منظره (landscape) فلاش را حركت دهيد.
ب
نكات عكاسي عروسي كانديد
[عكاسي عروسي]

عكاسي كانديد (candid photography) به عكاسي صاف و ساده (صادقانه) بدون برنامه ريزي قبلي گفته مي شود. شما در اين نوع عكاسي بدون جلب توجه سوژه، لحظه را همانطور كه هست به تصوير مي كشيد.
۱۱
به سمت هاي ديگر هم توجه داشته باشيد

تمام عروسي هميشه در مقابل شما شكل نمي‌گيرد. فرصتهاي ديگر عكاسي كه ممكن است در پشت شما رخ دهند را نيز در نظر بگيريد. شما بايد از مسير نگاه سوژه‌‌ها نيز اين روز را ثبت نماييد، پس براي به تصوير كشيدن و ثبت خاطراتشان به آنچه نگاه مي كنند، نگاه كنيد.
۱۲
به جزئيات توجه كنيد

در كنار عروسي به جزئيات ظريف و كوچك نيز توجه نماييد. گاها جزئيات توسط مهمان‌هاي عروسي ناديده گرفته مي‌شوند، ولي وقتي عكسي از روز عروسي را مي‌بينند تمامي خاطراتشان زنده مي‌گردد. پس به تمامي چيزهاي اطرافتان توجه داشته باشيد و بدون ترس از آن ها عكس بگيريد.
۱۳
عكاسي از سطح پايين را امتحان كنيد

از سطح پايين عكاسي را انجام دهيد. روي دو پا ننشينيد. چنين حالتي باعث عدم ثبات عكاسي شما مي‌شوند و ممكن است اثر لرزشي حاصل از آن عكستان را خراب كند. اگر زمين خشك است بر آن زانو بزنيد و يا اينكه دراز بكشيد تا دوربين ثابت‌تر بماند.
۱۴
يك لحظه صبر كنيد

اجازه دهيد تا ديگران عكسشان را بگيرند و وقتي كه سوژه‌ها آرام بودند شروع به عكاسي كنيد. ثبت عكس‌ها و ژست‌هاي رسمي خوب است ولي براي ثبت احساسات بايد به دنبال لحظات شادي باشيد كه عروس و داماد در آسودگي به سر مي‌برند.
۱۵
كمي دانه (grain) اضافه كنيد

كمي دانه يا grain به عكس جَو مي دهد و عدم وجود فلاش توجه جمعيت را از روي شما بر مي دارد. فلاش زدن حواس مهمان هاي عروسي را پرت كرده و توجه آن ها را روي شما قرار مي دهد و شما اين را نمي خواهيد. با وجودي كه افزايش ايزو براي عكاسي در نور كم نويز را افزايش مي‌دهد، ولي به آنها كاراكتر مي بخشد (به جاي استفاده از فلاش ايزو را افزايش دهيد).
۱۶
عكاسي با لنز تله فوتو را امتحان كنيد

لنزهاي بلند شما را قادر مي‌سازند تا از دور دست عكس بگيريد. همچنين اين لنزهاي افكت‌هاي بسيار جالبي براي عكس‌هايتان به همراه مي‌آورند و مي‌توانند حس دراماتيكي به عكس ببخشند. در هنگام استفاده از اين لنزها بايد در مورد لرزش حاصله از سنگيني آن احتياط كنيد و توصيه مي‌شود كه حتما از سه پايه استفاده نماييد.
۱۷
تعامل و دوستي با مسئولين مراسم

آنها كاملا از شكل درست انجام مراسم و كارها آگاهي دارند. مسئول برنامه مي‌توانند شما را در جريان امور قرار دهد، پس با مشورت كردن با آنها مي‌توانيد در زمان درست در مكان درست آماده باشيد.
۱۸
سماجت ممنوع!

اگر كسي نمي‌خواهد كه عكسش گرفته شود تنهايش بگذاريد. ثبت عكس افرادي كه تمايلي به حضور در مقابل لنز ندارند، بي فايده است. آنها در عكس‌ها ناراحت به نظر مي‌رسند و ممكن است باعث بي احترامي به آنها شويد. در طول زمان بهتر مي‌توانيد افراد خجالتي و بي ميل نسبت به عكس را شناسايي نماييد.
۱۹
شنيدن خنده

عروسي مراسم بسيار شادي است پس بايد گوش‌هايتان را براي شنيدن خنده تيز كنيد. عكس‌هايي كه در آن افراد خندان و شاد هستند، خيلي زيبا به نظر مي‌رسند پس از گوش‌ها و همچنين چشم‌هايتان براي مستند سازي پويايي جشن عروسي استفاده كرده و به جاهايي كه فعاليتي از شادي مي‌بينيد برويد.
۲۰
استفاده از باد

اگر هوا بادي است، زوج را به كنار آن برده و از حركات آن ها عكاسي كنيد. به طور ويژه برخورد نسيم به لباس عروس پويايي جالبي به عكس مي‌بخشد و خطوطش با حركت باد جريان مي‌يابد. البته توجه داشته باشيد كه در زمان تعويض لنز از باد دور شويد تا گرد و خاك وارد بدنه دوربينتان نشود.
ج
ملاحظات يك عكاس عروسي
[عكاسي از مراسم عروسي]

عكاس عروسي (wedding photographer) بهتر است يك سري ملاحظات را در كار خود داشته باشد كه در اين قسمت به آن ها خواهيم پرداخت.
۲۱
پيشاپيش مشورت كنيد

هميشه پيش از مراسم با زوجين مشورت كنيد تا با آنها آشنا شده و از انتظاراتشان آگاهي يابيد. هر چه باشد اين روز آنهاست، نه شما، پس بايد تمام ذهنتان را به خواسته‌‌ آنها معطوف سازيد. مودب باشيد و هرگز وعده‌اي ندهيد كه قادر به ايفايش نيستيد.
۲۲
لبخند بزنيد

لبخند زدن به مردم باعث مي‌شود كه به شما لبخند بزنند پس تا مي‌توانيد ارتباط چشمي برقرار كنيد. پشت دوربين مخفي نشويد. اگر مانند فردي به نظر برسيد كه تنها وسيله‌اي را روبروي صورتش دارد، مطمئنا لحظات و فرصت‌هاي بيشماري را از دست مي‌دهيد.
۲۳
به زوج فضا بدهيد

بعد از مراسم به زوج فرصت و زمان لازم براي دريافت تبريك‌ها را بدهيد. به اين صورت در زمان عكاسي ديگر كسي براي شادباش گفتن و يا هديه دادن به عروس يا داماد مزاحم كارتان نمي‌شود.
۲۴
عكس هاي كانديد بگيريد

در زماني كه عروس و داماد مشغول دريافت تبريك‌ها هستند، از مهمان‌ ها عكس هاي كانديد بگيريد. اينگونه آن ها نمايد مقابل دوربين شما ژست بگيرند، در نتيجه در عكس ريلكس تر و طبيعي تر خواهند افتاد. عكاسان انعطاف پذير هميشه بهترين عكس‌ها را از مراسم عروسي ثبت مي‌نمايند.
۲۵
زيركانه تركيب بندي كنيد

پيش فوكوس (Pre-focus) انجام داده و سوژه را در لنز تركيب بندي نماييد، سپس با حرف زدن يا لبخند زدن بر آنها توجهشان را جلب نماييد، مطمئن باشيد آنها متوجه عكس گرفتن شما نمي‌شوند. وقتي كه متوجه شوند شروع به خنديدن مي‌كنند و از اينرو عكسهايتان طبيعي‌تر به نظر مي‌رسد. هر چه افراد در عكس آسوده خاطرتر باشند، عكسهايتان زيباتر خواهند شد.
۲۶
سازگار شويد

با باد، باران، مردم و زمان مقابله نكنيد. هميشه راهي براي حل مشكلات وجود دارد پس از فكرتان استفاده كنيد. هر چه اعتماد به نفس بالاتري پيدا كنيد و مجربتر شويد راه‌هاي بيشتري براي حل مشكلات پيدا خواهيد كرد، پس سعي كنيد مهارت‌هايتان در حل مشكل را ارتقا ببخشيد.
۲۷
براي باران برنامه ريزي كنيد

اگر هوا باراني است، از چتر استفاده نماييد. هميشه يك چتر سفيد و مشكي در ماشينتان داشته باشيد و آنها را به زوج بدهيد تا با آن قدم بزنند، همديگر را ببوسند و غيره. چترها المان‌هاي زيبايي در عكس هستند و مي‌توانند از خيس شدن تجهيزات گران قيمتتان جلوگيري كنند.
۲۸
ازجمعيت استفاده كنيد

اگر در پس زمينه افرادي حضور دارند، در عكستان از آنها استفاده نماييد. ثبت عكس غريبه‌هايي كه به عروس و داماد تبريك مي‌گويند مي‌تواند جالب باشد.
۲۹
زمان بندي كنيد

شما هميشه بايد زمان كافي را داشته باشيد. اگر زمان كم آورديد نشانه‌ اين است كه برنامه ريزي درستي با مسئول برنامه نداشته‌ايد. از برنامه روز آگاه باشيد. شما بايد بدانيد كه چطور قرار است از موقعيت الف به موقعيت ب بروند و همچنين زمان و مكان عروسي كي و كجاست. عكاس بدون برنامه، لحظات كليدي را از دست مي‌دهد. سعي كنيد هميشه برنامه ريزي داشته باشيد.
۳۰
لذت ببريد!

جشن عروسي بسيار سرگرم كننده است، ولي اگر تمام مدت به فكر نورپردازي و دوربين باشيد از آن لذتي نمي‌بريد. راحت باشيد و از لحظات مانند ديگر مهمان‌ها لذت ببريد. با اينكار در طي زمان عكاس بهتري مي‌شويد.
د
نكات عكاسي عروسي رپورتاژ
[عكاسي از مراسم عروسي]

جشن عروسي بسيار سرگرم كننده است، ولي اگر تمام مدت به فكر نورپردازي و دوربين باشيد از آن لذتي نمي‌بريد. راحت باشيد و از لحظات مانند ديگر مهمان‌ها لذت ببريد. با اينكار در طي زمان عكاس بهتري مي‌شويد.
۳۱
از دانشتان نسبت به خانواده براي عكاسي استفاده كنيد

عكاسي از لحظه ديدار افرادي كه بيش از ۲۰ سال يكديگر را ملاقات نكرده‌اند، مي‌تواند بسيار احساسي باشد. در مورد مهمان‌ها و چگونگي عكاسي از آنها خوب فكر كنيد و سپس براي عكستان برنامه ريزي نماييد.
۳۲
دوربين را بر سر ميز غذا نبريد!

از غذا خوردن ديگران عكس نگيريد. اين عكس‌ها هرگز خوب به نظر نمي‌آيند و كسي نيز از آن استقبال نمي‌كند. در حين صرف غذا دوربين را كنار گذاشته و خودتان نيز ميل كنيد و براي سخنراني‌هاي مهمان‌ها و ثبت لحظات آنان آماده شويد.
۳۳
چك نكنيد

بعد از گرفتن عكس براي بررسي آن صفحه نمايش را نگاه نكنيد. اين كار باتري دوربين‌تان را مصرف كرده و باعث مي‌شود از صحنه چشم برداريد. بهتر است وقتي سرتان خلوت‌تر است اينكار را انجام دهيد و حواستان باشد كه فقط آنهايي كه به نظرتان بدون كاربرد هستند را حذف نماييد.
۳۴
فلاش را بازتاب دهيد

هنگام عكاسي در فضاي بسته، بايد نور فلاش را بر سقف بتابانيد و نوردهي را با نور محيطي تنظيم نماييد. بازتاب نور فلاش انتشار بيشتري دارد و از اينرو سايه‌هاي تند و تيره بر عكستان نمايان نمي‌شود.
۳۵
داستان بگوييد

مانند يك فتوژورناليست (عكاس خبري) عمل كنيد و به دنبال عكسي براي نقل داستان مراسم باشيد. يكي از راه‌هاي قديمي اينكار به اين صورت است كه سه عكس از لحظه‌اي به طور همزمان يا در زمانهاي مختلف گرفته مي‌شود. براي نمونه يك عكس بسته از كيك، يك عكس نيمه بسته از زوج در حال برش دادن كيك و يك عكس باز از واكنش مهمان‌ها مي‌تواند داستان عروسي را براي بيننده نقل كند.
۳۶
عكاسي از ريزش كاغذ رنگي بر سر عروس و داماد

براي اينكه عكس‌هاي خوبي از كاغذ رنگي داشته باشيد با خودتان مقداري از آنها داشته باشيد. كادربندي را انجام داده و آنها را در هوا بريزيد. از ديافراگمي بسته (f/11)، سرعت شاتر پايين (۱۵/۱ثانيه) و فلاش مكمل استفاده نماييد. تنها حواستان باشد كه بر خلاف مسير باد نايستيد!
۳۷
به داستان ها گوش كنيد

هنگام خوش و بش با مهمانان سعي كنيد به داستان‌هاي افراد گوشي دهيد. شخصيت‌هاي مختلفي در مراسم عروسي حاضر مي‌شوند و هر يك چيزي براي گفتن دارند، پس اجازه دهيد تا مجلس را گرم كنند و شما واكنش‌هاي اطرافيان را ثبت نماييد.
۳۸
نترسيد و ويرايش كنيد

وقتي به خانه برگشتيد عكس ها را ويرايش كنيد و مجددا ويرايش كنيد. هر عكسي كه عروس و داماد خوب نيفتاده‌اند را حذف نماييد. هر گونه لكه‌اي را در صورتشان حذف نماييد. سپس مجددا عكسها را ويرايش كنيد. بهتر است تعداد كمي عكس خوب به آنها نشان دهيد تا اينكه چند صد عكس متوسط و يا بد داشته باشيد.
۳۹
اجازه ندهيد دوربين عكس‌ها را شارپ كند

هرگونه قابليت شارپ سازي خودكار (automatic sharpening) را در دوربين غيرفعال نماييد. شارپ كردن عكس ها با كامپيوتر بهتر انجام مي پذيرد. در صورت امكان هميشه عكاسي را در فرمت Raw انجام دهيد. در اين فرمت داده‌ها از چيپ تصوير مستقيما بدون هر گونه فشرده سازي وارد حافظه مي‌شوند. البته در اين حالت حجم فايل‌ها بسيار بالاتر از حالت عكاسي با فرمت JPEG بوده و از اين رو شما به مموري كارتي با ظرفيت بالاتر و يا هارد اكسترنال نياز داريد تا بتوانيد در زمان بيكاري آنها را انتقال دهيد.
۴۰
تيره شدن عكس در وضعيت‌هاي پر نور

هنگام تابش نور آفتاب براي حفظ جزئيات لباس عروسي، مقدار نوردهي را تا يك پله كاهش دهيد (۱ EV كاهش نوردهي يا underexpose) و سپس در هنگام ويرايش نوردهي را تصحيح نماييد. دوربين‌هاي ديجيتال بازه ديناميك بسيار خوبي دارند و از اين رو بازگرداندن جزئيات سايه ممكن است و مشكل اصلي معمولا در بخش‌هاي روشن تصوير مي‌باشد. همانطور كه قبلا هم گفتيم براي چنين وضعيت‌هايي نيز به جاي JPEG از فرمت RAW استفاده نماييد.
ه
توصيه‌هاي عكاسي عروسي نوين
[عكاسي عروسي]

در قسمت پاياني ۵۰ نكته عكاسي عروسي به نكات و توصيه هاي عكاسي عروسي نوين خواهيم پرداخت.
۴۱
از قبل جا بگيريد

سعي كنيد از قبل در سالن عقد جاي مناسبي براي خود پيدا كنيد. شما مي‌توانيد در طي مراسم عكس‌هاي احساسي بسياري ثبت نماييد. همچنين حتما صداي دوربين را غير فعال كنيد تا موجب بر هم زدن مهمان‌هايي كه در نزديكي نشسته‌اند نشود.
۴۲
برنامه ريزي براي رويدادهاي كليدي

پيشاپيش در مورد موقعيت‌هاي خنده‌دار و يا احساسي كه قابل عكاسي باشند فكر كنيد. براي نمونه هنگام مراسم و تعامل زوج و يا هنگام امضاي عقدنامه مي‌توانند لحظات خوبي باشد. اين معمولا اولين باري است كه در اين روز فرصت صحبت كردن پيدا كرده‌اند و واكنششان مي‌تواند عكس‌هاي بي نظيري را رقم بزند.
۴۳
نرم كردن نور فلاش

هرگز از نور مستقيم فلاش و يا براكت فلاش اكسترنال استفاده نكنيد، ديفيوزري (پخش كننده نور) را بر سر فلاش سوار كنيد. سرپوش‌هاي Sto-fen قيمت پاييني دارند و براي عكاسي با فلاش مي‌توانند كاربرد بسيار زيادي داشته باشند. اين سرپوش نور فلاش را نرم كرده و سايه‌هاي تيره‌اي كه باعث مي‌شود عكس‌ها ناشيانه به نظر برسند را حذف مي كند.
۴۴
از افكت‌هاي دوربين اجتناب كنيد

از به كار بردن افراطي افكت‌هاي ديجيتال دوربين اجتناب نماييد. اگر قصد داريد عكسي سِپيا (sepia) ثبت نماييد يا اينكه زوج شاد را سولاريزه (solarize) كنيد، عكس را به صورت معمول گرفته و بعدا با يك نرم افزار ويرايش عكس مثل فتوشاپ افكت دلخواه را روي آن اعمال كنيد. اگر عكاسي را با جلوه‌هاي ويژه انجام دهيد، ديگر قادر به تغيير دادنش به حالتي استاندارد (معمولي) نخواهيد بود.
۴۵
براي معماري ها از لنز وايد استفاده كنيد

از لنزهاي زاويه عريض (wide angle) براي ثبت اشكال و نقوش جالب استفاده نماييد. خطوط معماري داخلي كليسا زيبايي خاصي در عكس‌هاي گرفته شده با لنزهاي زاويه باز ايجاد مي كنند. فقط از اين لنزها براي ثبت پرتره استفاده نكنيد، چراكه چهره افراد دچار حالت اعوجاج مانندي مي‌گردد.
۴۶
در فضا هاي داخلي از سرعت شاتر پايين استفاده كنيد

از روش فلاش با همگام سازي آهسته (slow-sync flash) استفاده نماييد، چراكه مي تواند عكس هاي بهتري در فضاي بسته به شما دهد. فلاش دوربين سوژه‌هاي پيش زمينه را روشن مي‌كند و شاتر همچنان باز مي‌ماند تا نوردهي پس زمينه به طور مناسب انجام گيرد. دوربين را بر سه پايه سوار كنيد تا اثر محو شدگي حركت (motion blur) ناخواسته ايجاد نشود.
۴۷
دوربين را بالا بگيريد

در صورت امكان از زاويه‌هاي بالا (يا حتي پايين) استفاده كنيد تا عكس‌هايي متفاوت از ديگر عكس‌هاي مهمان‌هاي داشته باشيد. بسياري از افراد از بالا عكس مي‌گيرند پس بر صندلي، ميز يا طاقچه پنجره برويد تا كادري متفاوت داشت باشيد.
۴۸
سخنراني ساقدوش را به تصوير بكشيد

واكنش عروس و داماد را به سخنراني ساقدوش تماشا كنيد. اين ميتواند خنده‌آور ترين لحظات كل اين روز باشد، پس تمام مدت حواستان به آنها باشد. وقتي كه ساقدوش شروع به تعريف داستان‌ها كرد شروع به ثبت واكنش زوجين نماييد.
۴۹
از قفل نوردهي استفاده كنيد

از قفل نوردهي نهايت استفاده را ببريد، در برخي دوربين‌ها دكمه‌ي AE-L وجود دارد و در برخي ديگر تا نيمه فشردن شاتر نوردهي را قفل مي‌كند. همچنين نورسنجي نقطه‌اي را بر چهره‌ها انجام دهيد تا به نوردهي صحيحي دست يابيد. بيننده‌ها هميشه اول از همه چهره‌ها را نگاه مي‌كنند، پس سعي كنيد تا بيش از حد روشن يا تيره نشوند.
۵۰
از رفلكتور استفاده كنيد

رفلكتور ها (بازتاب دهنده هاي نور) ارزان قيمت بوده و تاثير قابل توجهي بر عكس ميگذارند و خيلي بهتر از فلاش هستند. رفلكتور مي‌تواند سايه‌هاي تند حاصله از نور مستقيم و شديد را كاهش دهد و اگر مي‌خواهيد پرتره‌هايتان جذاب به نظر برسند، وجود آن ضروري است


برچسب: ، دنياي عكاسي، عكاسي ارزان، عكاسي هاي گران، عكاسي هايي از عروسي، نكات آموزشي عكاسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۵:۲۹ توسط:rahele feizi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :