تشريفات مجالس ، خدمات مجالس تشريفات مجالس ، خدمات مجالس .

تشريفات مجالس ، خدمات مجالس

انتخاب تالار براي جشن عروسي

74775_976

 

تمام زحماتي كه از چند ماه قبل براي مراسم عروسيتان كشيده ايد در باغ يا تالاري كه انتخاب ميكنيد نمايش داده ميشود،چيدمان ميزها ،جايگاه عروس و داماد و البته طعم غذاي جشن هر يك در جاي خود مهم هستند پس با دقت انتخاب كنيد تا بهترين باشيد

تحريريه نوعروس /ياسمين ثريا:حتما از مدت‌ها قبل به شكل و شمايل جشن، آذين‌بندي، سرويس جواهرات، حلقه، لباس عروسي، مدل آرايش و موي خود فكر كرده‌ايد اما تمامي اين ملزومات جشن عروسي بايد در يك محل مناسب گرد هم بيايند؛ اين محل تالار يا باغي است كه انتخاب مي‌كنيد. بسياري از نامزدها تصور مي‌كنند همين كه يك تالار يا باغ با قيمتي مناسب را يافتند بهترين جشن عروسي تاريخ را مطابق ميل‌شان در آن برپا خواهند كرد اما افراد باتجربه مي‌گويند در انتخاب تالار و باغ بايد به نكات مهمي توجه كرد كه در غير اين صورت جشن عروسي شما تبديل به يك فاجعه و آبروريزي خواهد شد.

۱٫ حتما با نامزدتان مشورت كنيد
در برخي خانواده‌ها رسم است كه داماد و خانواده‌اش خودشان محل عروسي را انتخاب مي‌كنند چون معتقدند تمام هزينه جشن را خودشان تقبل مي‌كنند پس عروس و خانواده‌اش در اين مورد حق نظر دادن ندارند اما اين روش اصلا عاقلانه و منصفانه نيست. شما و نامزدتان بايد بنا به امكاناتي كه در دست داريد عقل‌هاي‌تان را روي هم بريزيد و بهترين تالار يا باغ را با هم انتخاب كنيد.

۲٫ به وضعيت آب‌و‌هوايي دقت كنيد
برپايي جشن عروسي در يك باغ واقعا رويايي است اما باغ تنها در فصول به خصوصي از سال براي عروسي مناسب است پس بسته به اين‌كه در كدام نقطه كشور و با چه آب‌و‌هوايي زندگي مي‌كنيد بايد مطمئن شويد كه در محدوده تاريخ جشن عروسي شما آب و هوا آفتابي است يا ابري و باراني؟ بهتراست زماني را براي عروسي خود در باغ انتخاب كنيد كه دماي هوا حدود ۲۵ – ۳۵ درجه سانتي‌گراد باشد در غير اين صورت باغ آن‌قدر گرم يا سرد است كه نمي‌توانيد از فضاي باز و زيباي آن استفاده كنيد و تمام هزينه‌اي كه براي آذين بندي و زيباسازي باغ پرداخته ايد، هدر مي‌رود و مجبور خواهيد شد چادري برپا كنيد و هزينه دستگاه‌هاي برودتي و حرارتي را هم بپردازيد. مثلا اگر ساكن تهران هستيد فقط از محدوده زماني ۱۵ فروردين تا پايان شهريورماه مي‌توانيد در باغ عروسي برگزار كنيد زيرا ساعت جشن شما از عصر به بعد است و حتي در ايام عيد و اوايل مهرماه هم هواي عصر و شب سرد است خصوصا اگر باغ اطراف تهران باشد.

۳٫ محل دوري را انتخاب نكنيد
بهتر است در انتخاب مكان جشن عروسي خود توجه ويژه‌اي به رفت‌و‌آمد خودتان و مهمان‌ها داشته باشيد. بسياري از تالار‌ها و باشگاه‌هاي شهر در خيابان‌ها و مراكز اصلي شهر قرار دارند اما در انتخاب باغ و پاركينگ‌ بايد دقت بيشتري به خرج دهيد و ببينيد آيا نشاني اين مكان‌ها براي مهمان‌ها سرراست است؟ مهمان‌هاي شما بيشتر از كدام نقطه شهر به آنجا مي‌آيند؟ مثلا اگر بيشتر مهمان‌ها در شرق تهران زندگي مي‌كنند اصلا عاقلانه نيست باغي را در نزديكي كرج اجاره كنيد زيرا مهمان‌ها با اين وضعيت ترافيك براي رسيدن سروقت بايد ۲ ساعت زودتر از منزل راه بيفتند تا سر وقت به جشن برسند.

۴٫ تعداد دقيق مهمان‌ها را مشخص كنيد
بسته به بودجه‌تان ممكن است بخواهيد يكي از باشكوه‌ترين تالارهاي تهران را با تعداد مهمان‌ كمتر اجاره كنيد اما اگر تعداد مهمان‌هاي‌تان را نمي‌توانيد كم كنيد بايد حتما محلي را برگزينيد كه گنجايش تعداد مهمان هاي مورد نظر شما را داشته باشد بسياري از باغ‌ها يا تالارها چند سالن دارند مثلا يكي براي زير ۱۰۰ نفر و يكي براي ۲۰۰ نفر و ديگري براي بالاي ۵۰۰ نفر مهمان.

۵٫ تاريخ عروسي انتخاب‌هاي شما را محدود مي‌كند
بسياري از مجلل‌ترين تالارها و باغ‌هاي شهر معمولا براي اعياد و مناسبت‌هاي خاص از قبل اجاره مي‌شوند پس اگر محل به خصوصي را مد نظر داريد و هميشه دوست داشته‌ايد عروسي‌تان در آن برگزار شود بهتر است حتما از چند ماه جلوتر به آنجا سر بزنيد،همه امكانات را بررسي كنيد و در صورت توافق قرار داد ببنديد. در برخي موارد هنگام مناسبت‌هاي خاص نرخ اجاره تالار يا باغ افزايش مي‌يابد بنابراين اگر بودجه شما اين افزايش هزينه را پوشش نمي‌دهد، تاريخ عروسي‌تان را در يكي از روزهاي كاري هفته بيندازيد يا محلي ارزان‌تر را اجاره كنيد.

۶٫ امكانات محل را بررسي كنيد
بخشي از مهم‌ترين مواردي كه بايد به آنها توجه كنيد عبارتند از : مبلغ ورودي تالار يا باغ در روزهاي مشخص مانند اعياد و آخر هفته؛ جايگاه ماشين عروس، پاركينگ (طبقاتي، روباز، سربسته)، اتاق عقد مجزا، اتاق عقد داخل سالن، سفره عقد، عاقد براي خطبه عقد، محل بازي كودكان، سفره خانه سنتي، كافي‌شاپ، دكوراسيون، لوسترهاي لوكس، نورپردازي، عكس‌برداري، فيلم‌برداري، موزيك، گل‌آرايي، بادكنك آرايي، مشعل‌آرايي، شمع آرايي، نورپردازي، نمايش و شعبده بازي، تزيينات ميز و صندلي‌ها، آرايشگاه، ميوه، شيريني، شستشوي ميوه، تهيه غذا، سرويس بهداشتي، خدمه،
مهمان‌دار، نيروي امنيتي، آسانسور، و تلويزيون هاي شهري يا LCD، LED، WiF

۷٫ محلي امن و مستقل را انتخاب كنيد
اين روزها بسياري از افراد سودجو و بي‌تجربه براي كسب در آمد وارد حرفه هاي مربوط به خدمات عروسي شده‌اند؛ آنها ممكن است با كلي بازار گرمي شما را به فضاهايي نامناسب ببرند و شما را تا پاي عقد قرارداد بكشانند. توجه داشته باشيد كه فضاي باغ اگر خارج از شهر است بايد امنيت كافي داشته باشد در غير اين صورت ممكن است در راه رسيدن به باغ يا در طول جشن مشكلاتي براي شما و مهمان‌ها پيش بيايد. بهتر است از انتخاب باغ‌هايي كه در كوره‌راه هستند خودداري كنيد. فضاي باغ بايد با ديوار مناسب از اطراف آن جدا شده باشد تا ديگران به مجلس شما ديد يا دسترسي نداشته باشند. مثلا اگر عروسي را در پاركينگ مي‌گيريد مراقب باشيد ساكنين طبقه بالا از طريق آسانسور وارد جشن شما نشوند. اگر فضاي به خصوصي را دوست داريد مثلا فضاي مذهبي بهتر است از انتخاب تالار ها و باغ‌هايي كه در فضايي مشترك چند سالن دارند بپرهيزيد.

۸٫ به نورپردازي توجه كنيد
اگر مراسم عقد شما بعد از ظهر است بهتر است اتاق عقد پنجره كافي براي ورود نور داشته باشد تا عكس‌هاي‌تان بهتر شوند اما اگر اتاق پنجره ندارد از نورپردازي كافي آن مطمئن شويد در غيراين صورت مهمان‌هاي شما بعد از يكي دو ساعت ماندن در يك اتاق تاريك و پر ازدحام دلگير مي‌شوند. اگر تالار يا باغ تزيينات از قبل طراحي شده‌اي دارد حتما به نور سردر، راهروي ورودي، نورپردازي سالن، نورپردازي جايگاه عروس وداماد، ميز شام، روشنايي سرويس‌هاي بهداشتي و … توجه كنيد. اگر دوست داريد در جشن آتش بازي و مشعل داشته باشيد مطمئن شويد فضاي انتخابي شما براي اين برنامه‌ها مناسب‌ است يا خير؟

۹٫ از عايق بودن ديوارها اطمينان كسب كنيد
براي اين‌كه سروصداي جشن شما مزاحم همسايه‌ها يا اهالي محلي اطراف باغ نشود حتما بايد ازآكوستيك بودن ديوارها و فضاي جشن مطمئن شويد. اين تدبيرها پخش موزيك را هم براي جشن با كيفيت‌تر مي‌كند.

۱۰٫ حواس‌تان به كف محل باشد
اگر قسمتي از باغ را براي شما چادر كشيده‌اند اصلا به حرف دلالي كه شما را به آن محل برده گوش ندهيد و خودتان تمام كف آن قسمت باغ را بررسي كنيد زيرا كف براي چيدمان صندلي‌ها و پاي‌كوبي بايد كاملا مسطح و براي عروسي آماده شده باشد در غير اين صورت كوچكترين برآمدگي، چاله يا سنگ بيرون زده از زمين سبب افتادن و پيچ خوردن و شكستگي دست و پاي مهمان‌ها مي‌شود. در سالن دقت كنيد كف خيلي ليز و سُر نباشد. اگر كف سالن حالت دوبلكس يا تريبلكس است و فضاها غير همسطح درست شده است دقت كنيد كه لبه پله‌ها با تيغه‌هاي فلزي با نوارهاي مفروش مشخص شده باشند در غير اين صورت كودكان، سالمندان و افراد حواس‌پرت و هيجان زده حتما زمين مي‌خورند و دردسرش گريبان شما را مي‌گيرد.

۱۱٫ به كيفيت تهويه توجه كنيد
بايد دقت كنيد كه سالن تهويه مناسبي داشته باشد وگرنه گرما و ازدحام هواي بازدم حاضرين در سالن مهمان‌ها و خودتان را كلافه مي‌كند. اين‌كه هنگام بازديد تالار يا سالن باغ احساس بدي نداريد كافي نيست بايد نحوه تهويه را در زماني كه تالار يا سالن پر از آدم است بازبيني كنيد.

۱۲٫ نظافت و نظم محل را بررسي كنيد
هنگام بازديد تالار يا باغ حتما به پارچه‌ها و تزيينات از قبل طراحي شده دقت كنيد در بسياري از مواقع عكس بي‌نظيري را در سايت يا آلبوم مي‌بينيد اما وقتي صندلي‌ها، ديوارها ، سرويس‌هاي بهداشتي و … را از نزديك مشاهده مي‌كنيد متوجه مي‌شويد كه چرك هستند و لك‌ دارند، دستشويي‌ها تهويه مناسب ندارند يا از سالن دور هستند و ممكن است در قسمتي از سالن بوي بد بپيچد. اگر عروسي شما در باغ است حتما به كوچه باغ‌هاي اطراف آن دقت كنيد. در باغ بهتر است شكيل و رنگ خورده باشد؛ اطراف باغ محل نگهداري احشام نباشد. كوچه باغ‌ها تمييز باشند خصوصا اگر جشن شما در فصول بارشي هستند در غير اين صورت مهمان‌ها به شما لعنت مي‌فرستند كه لباس و ماشين‌هاي‌شان را گِلي كرده‌ايد. حتي ممكن است برخي ماشين‌ها در راه‌هاي صعب‌العبور اطراف باغ گير كنند. حتما بپرسيد در خواست نظافت ويژه محل قبل از جشن عروسي چه هزينه‌اي براي‌تان دارد؟

۱۳٫ امكانات پاركينگ را بررسي كنيد
محل جشن شما بايد فضاي مناسبي براي پارك اتومبيل داشته باشد. شما براي هر ۳-۴ نفر مهمان‌ يك جاي پارك را در نظر بگيريد. در غير اين صورت مهمان‌ها بايد با لباس‌هاي پلوخوري در فضايي بسيار دورتر از محل جشن پارك كنند و با اعصاب خردشده خودشان را پياده به در سالن يا باغ برسانند. اگر باغ شما در اطراف شهر است دقت كنيد كه پاركينگ يك طرف جاده و باغ آن طرف نباشد تا مبادا سانحه‌اي پيش بيايد.

۱۴٫ مدير تداركات را توجيه كنيد
اگر شما خودتان تالار يا باغي را به برگزار كننده عروسي تان معرفي كرده‌ايد بايد مطمئن شويد كه تالار يا باغ مدير تداركاتي دارد يا خير؟ اگر پاسخ مثبت است، مطمئن شويد كه همكاري‌هاي لازم را با برگزار كننده جشن شما دارد. براي اين منظور بايد حتما فهرستي از كارهاي مورد نظرتان را تهيه كنيد و به آنها بسپاريد و در قرار داد قيد كنيد كه به وظايف خود عمل كنند.

۱۵٫ ساعت تحويل و دريافت سالن را بپرسيد
براي اين‌كه بتوانيد فضا را براي جشن حاضر كنيد بايد زمان كافي داشته باشيد. حتما مطمئن شويد كه سالن اين زمان را در اختيار شما مي‌گذارد يا خير. بسياري از سالن‌ها جشن را تا ساعت ۲۲:۳۰ و برخي تا ساعت ۱۲:۰۰ بامداد برگزار مي‌كنند و در اين ساعت بايد تخليه سالن صورت بگيرد اما برخي باغ‌ها به شما اين امكان را مي‌دهند تا پاسي از بامداد جشن خود را ادامه دهيد. گاهي قرارداد را تا ۱۲ شب مي‌بندند اما تالار موسيقي را ساعت ۱۰ و نيم قطع مي‌كنند و مي‌گويند از حالا به بعد زمان نظافت است و جشن تعطيل است!

۱۶٫ امكانات پذيرايي مجلس را بررسي كنيد
اينكه سالن وباغ خودش تهيه غذا و پذيرايي مجلس را بر عهده بگيرد بسته به نظر شما و امكانات سالن دارد اما در بسياري از موارد بهتر است غذا و نحوه پذيرايي را خودتان امتحان كنيد. گاهي هزينه غذا همراه هزينه باغ و تالار محاسبه مي شود و غذا اصلا خوشمزه، كافي يا شكيل نيست يا مانده است. اگر نزاكت، نحوه ميزباني، ادب، ظاهر، جنسيت و پوشش خدمات دهندگان مجلس براي‌تان مهم است حتما اين موارد را از قبل چك كنيد.

۱۷٫ پيش بيني هاي محل براي شرايط اضطراري را بپرسيد
آيا سالن يا باغ مديري دارد كه در مواقع اضطراري شرايط را در دست بگيرد و بهترين راه حل را انتخاب كند؟ مدير پذيرايي و اداره مجلس بايد مراقب تمام لحظات عروسي باشد. نكته ديگر جريان برق محل است حتما بپرسيد كه در صورت قطع برق به راه‌حل جايگزين هم فكر شده است يا خير؟
محل جشن چقدر هزينه مي خواهد؟
هزينه‌هاي محل جشن بسته به منطقه شهر، تزيينات، سرويس‌دهي و مخلفاتي كه براي عروسي‌تان انتخاب مي‌كنيد متفاوت است. در ضمن توصيه مي‌كنيم از اسم و رسم محل نترسيد گاهي معروف‌ترين هتل‌ها يا تالارها خدمات بسيار با كيفيت‌تر و ارزان‌تري را نسبت به رقباي تازه‌كار و بي‌تجربه‌شان ارائه مي‌دهند. پس بايد در مورد قيمت‌ حوصله به خرج دهيد و به جاهاي مختلف سر بزنيد.


برچسب: ، تصاويري از باغ هاي عروسي، تصاويري از تالار هاي عروسي، راهنماي انتخاب تالار، مكان مهمانان در تالار، ويژگي انتخاب تالار خوب،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۶:۴۲ توسط:rahele feizi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :