تشريفات مجالس ، خدمات مجالس تشريفات مجالس ، خدمات مجالس .

تشريفات مجالس ، خدمات مجالس

گران ترين عروسي ها در تهران

95236_336

چشم و هم چشمي و برگزاري مراسمي سرشار از تجمل و زرق و برق در عقد و عروسي در سالهاي اخير به رسوم رايج مراسم ازدواج تبديل شده و تشديد آن سنت الهي را به يك امر ناممكن براي خانواده ها بويژه قشر متوسط جامعه تبديل كرده است. در ادامه نگاهي به گرانترين عروسي ها در ميان ثروتمندان تهراني خواهيم داشت.
جشن هاي عروسي، به نوعي تبديل به ميدان محك زدن مهماناني شده است كه دعوت شده اند تا حسابي شگفت زده صفر هايي شوند كه قرار است يك عمر عروس و داماد به پاي آن پير شوند. شگفتي هايي مانند تالارهايي با ورودي چندصد هزار توماني، ماشين هاي آخرين سيستم و حتي هلي كوپتر، هواپيما و بالن هايي كه عروس و داماد را مي خواهد به خانه بخت ببرد.

تجملات عروسي
در اين بخش نگاهي گذرا و كوتاه داريم به برخي از اين هزينه هاي عجيب كه در گوشه و كنار كلان شهرها در حال انجام است:

حلقه نامزدي و ازدواج: شايد يكي از اولين هزينه هاي ازدواج، خريد حلقه نامزدي و عقد به عنوان نمادي از عشق و تعهد باشد؛ حلقه هاي ازدواج در دو نوع طلا و پلاتين و گاهي هم نقره براي آقايان عرضه مي شود و بسته به جنس و نوع سنگي كه در آن ها به كار رفته است، از ۶۱۱ هزار تومان تا ۲۵ ميليون تومان به فروش مي رسد. اين مبلغ وقتي از خريد يك انگشتر به خريد سرويس طلا و جواهرات براي خانم مي رسد، چندين و چند برابر مي شود كه تا ۸۵ ميليون تومان نيز براي آن هزينه مي شود.

كت وشلوار داماد: دوستي كه به تازگي ازدواج كرده بود از نرخ هاي متفاوت كت و شلوار دامادي مي گفت. اين رقم ها از ۵۱۱ هزار تومان كه لباس هاي دوخت داخل كشور است شروع مي شود تا ۱۵ ميليون تومان كه كت و شلوارهاي مارك دار ايتاليايي است و تا رسيدنش به دست آقا داماد حداقل دو هفته زمان مي بَرد، در نوسان است. حالا اگر به اين نرخ، يك جفت كفش چرم دست دوز و پيراهن و پاپيون و متعلقات مربوطه را اضافه كني، امكان خرج كردن تا ۵ ميليون تومان بيشتر هم وجود دارد.

لباس عروس: اين روزها خريد لباس عروس براي خيلي از خانواده ها غير ممكن به نظر مي رسد و به كرايه آن براي يك شب و يا دو شب (براي فيلمبرداري و تهيه كليپ) بسنده مي كنند. مبلغ كرايه لباس هاي عروس از شبي ۴۱۱ هزارتومان تا شبي ۵ميليون تومان در نوسان است. اما هستند خانواده هايي كه براي خريد يك لباس عروس زيبا و ماركدار تا ۳۱ ميليون تومان نيز هزينه مي كنند. اين لباس هاي گران قيمت با تورهاي ابريشمي، سنگ دوزي هاي كار دست و قابليت تغيير سايز بنا به سفارش عروس خانم ها تا دو هفته بعد از سفارش و خريد، از كشورهاي مختلف وارد مي شود. ملزومات ديگري هم براي تكميل اين لباس گرانقيمت مثل شنل و تور وجود دارد كه انتخاب و خريد آن ها هزينه هاي بيشتري را نيز به اين مبالغ اضافه مي كند.

كارت عروسي: براي دعوت ميهمانانتان در يك فضاي مجلل و مدرن، به كارت دعوتي نياز است كه در شأن اين مراسم باشد» اين را يكي از فروشندگاني مي گويد كه مي خواهد گرانقيمت ترين كارت عروسي موجود در مغازه خود را به عروس و دامادي كه به دنبال انتخاب كارت عروسي هستند، بفروشد. قيمت هاي كارت هاي عروسي از هر عدد ۳۱۱ تومان شروع مي شود و به ۳۱ هزار تومان هم مي رسد. بعضي ها هم صندوق هاي چوبي و نقره اي را براي ارسال به ميهمانان خاص خود انتخاب مي كنند كه از جعبه اي ۳۵ هزار تومان تا ۲۱۱ هزار تومان متفاوت است.

آرايشگاه عروس: آرايش كامل عروس در بعضي از سالن هاي آرايش به خصوص در پايتخت براي يك شب به ۵ ميليون هم مي رسد كه معمولا عروس تنها براي آرايش نمي رود و چند همراه نيز با خود دارد. علاوه بر اين ويزيت كلينيك هاي پوست و زيبايي براي پاكسازي و جوان سازي چند روزي قبل از روز مجلس، آرايش در دو شب (يك شب براي فيلمبرداري و كليپ)، حضور آرايشگر همراه عروس در هر دو شب و يا يك شب، كرايه تاج سر عروس، ارائه نوشيدني هاي انرژي زا براي انرژي بخشيدن به عروس خانم تا انتهاي مراسم هم بخش نسبتا جديد هزينه هاي آرايشگاه ها محسوب مي شود.

پيرايش داماد: اصلاح صورت و آرايش و پيرايش داماد كه البته به ابروبرداشتن! و گريم داماد نيز كشيده است، هزينه اي نزديك به ۲ ميليون تومان براي بعضي آقا دامادها دارد.

آتليه عكس و فيلم: با وجود اين كه كشور ما از نظر نقاط ديدني و مناظر طبيعي بكر رتبه هاي خوبي در دنيا دارد و چهارفصل طبيعت را در خود جاي مي دهد اما بازهم اين روزها آتليه هاي عكسي پيدا شده اند كه براي عكاسي از عروس و دامادها هزينه هاي گزافي نزديك به ۲۱ ميليون تومان را طلب مي كنند تا در يك سفر تفريحي به سواحل دبي يا آنتاليا بروند و در دريا و كوير از زوج ها عكاسي و در آلبوم هاي عريض و طويل چاپ كنند. هزينه آتليه ديگر يكي از بيشترين و مهم ترين هزينه هاي ازدواج شده است كه با خدماتي همچون عكس و فيلم اسپرت، تصويربرداري با ۳ دوربين به همراه دوربين كرين، تدوين هاي ميليوني در خارج از كشور و آلبوم هاي متنوع خارجي و اهداي عكس يادگاري به عروس و داماد همراه است.

دسته گل و ماشين عروس: بسته به فصل برگزاري مراسم عروسي، گزينه هاي متنوعي براي وسيله نقليه عروس و داماد وجود دارد كه شامل خودروي شخصي آن ها، خودروهاي كرايه اي از نوع بسيار مدرن و خاص و يا خودروهاي لوكس قديمي كلكسيون دارها، كالسكه، اسب و گاهي هم بالگرد مي شود. اما به طور معمول كرايه يك ماشين گرانقيمت و آخرين مدل بستگي به انتخاب شما دارد اما ارقامي از شبي ۱۱۱ هزار تومان تا ۴ ميليون تومان سابقه داشته است. مرحله بعدي سر زدن به گلفروشي ها براي تزئين و گل زدن ماشين است كه گاهي تا ۲ ميليون تومان هم بسته به نوع گل ها، مقدار آن و يا ميوه آرايي و تزئينات خاص در نوسان است. دسته گل نيز به سليقه عروس خانم تا يك و نيم ميليون تومان وجود دارد كه مي تواند شامل گل هاي طلا و نقره باشد.

تالار، باغسرا: بدون ترديد يكي از مهم ترين بخش هاي هزينه هاي ازدواج هاي خاص برگزاري مراسم آن است كه ابتدا در باغ ها، تالارها و هتل ها و سپس براي مراسم بعد از شام در باغ ها و پاركينگ هاي مخفي برگزار مي شود. باغ ها و تالارهايي وجود دارد كه منوهايي با قيمت هر نفر تا ۲۵۱ هزارتومان براي ۳۱ مدل غذاي ايراني و بين المللي، انواع دسر، سالاد و عصرانه خود ارائه مي دهند.

كيك عروسي :اولين شيريني عروس و داماد كيك مراسم خواهد بود كه در طرحها ي مختلف وبا ايده هاي جالبي تهيه مي شود.قيمت اين كيك ها برحسب تعداد طبقات و مدل آنها متفاوت بوده و قيمت هاي مختلفي دارد كه تا چندصد هزار تومان نيز پيش مي رود.

Dj :براي خيلي از خانواده ها برگزاري مجالس عروسي بدون حضور اين گروه ها و حتي گروه هاي سرگرم كننده تردستي لطف و صفايي ندارد و حاضرند براي يك شب شاد كردن ميهمانان خود تا ۱۸ ميليون تومان براي dj و سيستم مخصوص آن( همراه با دستيار، سيستم نور و دود ويژه و … )، ۸ ميليون براي اجراي زنده خواننده و ۵ ميليون براي گروه هاي مرتبط هزينه كنند.

هزينه هاي جانبي:آتش بازي، نورافشاني، راه شمع و گل، تقديم هدايا به مهمانان، نور ويژه بر سر عروس و داماد در طول مراسم، چاپ عكس عروس و داماد روي لوازم پذيرايي، سيستم هاي ويژه صوتي و تصويري براي پخش موسيقي و فيلم هم به هزينه هاي برگزاري مراسم هاي باشكوه و مجلل اضافه شده است و هر روز هم به تعداد و هزينه هاي آن ها اضافه مي شود.


برچسب: ، هزينه اجاره تالار، هزينه شام، هزينه شومن، هزينه فيلمبرداري، هزينه چهره هاي سينمايي در مجلس عروسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۹:۱۵ توسط:rahele feizi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :